miercuri, 27 august 2014

Eminescu autocritic: Nu sunt înamorat deloc în ceea ce scriu

Din scrisorile lui Eminescu din studenție, de la Viena, către Iacob Negruzzi, redactorul Convorbirilor literare:

din scrisoarea din 6 februarie 1871:

Mă mir de ce mai cereți autorizarea mea întru suprimarea strofelor rele când eu v-am dat-o de mult cu atâta încredere și, vă asigur, cu atâta bucurie. Ștergeți numai, pentru că nu sunt înamorat deloc în ceea ce scriu ; știu numai prea bine că chiar ce rămâne neșters nu-i de vo samă deosebită.

din scrisoarea din 16 mai 1871:

Eu nu vă trimit acuma decât niște nimicuri neînsemnate, căci pentru de-a corige și a da o formă mai omenească unor operate mai întinse îmi trebuie și timp și dispozițiune. Dacă cele ce v-alătur de la mine ar fi rele, nu vă jenați de fel și aruncați-le-n foc.

Mihai Eminescu, Opere vol. XVI Corespondență [Corespondența trimisă][1871]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu